Haal meer conversies uit je website
Omdat boosten meer is dan alleen zichtbaarheid
Je krijgt maandelijks veel bezoekers op je website of webshop, maar toch merk je dat het aantal conversies achterblijft. Om er het maximale uit te halen moet je aan de slag gaan met conversie optimalisatie. Zo zorg je ervoor dat de verkopen, contactaanvragen, inschrijvingen voor de nieuwsbrief of andere doelen omhoog gaan.
Conversie optimalisatie is geen eenmalige klus, maar draait om het continu verbeteren van je website of webshop. Dit doe je niet op basis van je eigen ideeën maar op basis van data van je websitebezoekers. Wij hebben de juiste tools en expertise in huis om dit voor jou te analyseren. Er wordt een uitgebreide check gedaan van jouw website om er achter te komen waar je verbeteringen door kunt voeren om meer conversies te realiseren. Stel conversie optimalisatie niet uit, want dan laat je omzet liggen!
Google Analytics
We meten en analyseren de statistieken en het gedrag van al jouw websitebezoekers.
Mouse tracking
Klikgedrag onderzoeken d.m.v. betrouwbare mouse tracking analyse om te zien hoe men navigeert.
A/B testing
We splittesten 2 varianten van een pagina tegen elkaar om te zien welke de meeste conversie oplevert.
Google Analytics
Statistieken analyseren
We analyseren in Google Analytics de bezoekersstatistieken en hun gedrag op de website of webshop. Welke pagina’s bezoeken ze? Waar haken ze af? Op basis van deze data-analyses bekijken we wat er beter kan op de pagina’s.
Hotjar
Heatmaps & Mouse tracking
Met Hotjar zetten we d.m.v. het klikgedrag van websitebezoekers heatmaps op. In deze heatmaps is te zien welke onderdelen van je pagina(‘s) het meest de aandacht hebben getrokken van je websitebezoekers. Dit wordt gevisualiseerd met gekleurde vlekken op een afbeelding van jouw pagina. Daarnaast kunnen we met recordings mouse tracking in de gaten houden.
Google Optimize
Splittesten van pagina's
In Google Optimize kun je aan de zoekmachine de opdracht geven om twee versies van een pagina tegen elkaar te testen. Dit is A/B testing. We creëren twee varianten van een pagina die afwisselend getoond worden bij de websitebezoekers. In Google Optimize wordt bijgehouden welke variant de meeste conversie oplevert.