Case JS Beton

292% meer online omzet

Diensten: SEO, SEA & CRO

JS Beton heeft bij ons de doelstelling neergelegd om in een jaar tijd de omzet te verdubbelen bij een webshop van hen. Een prachtige maar flinke uitdaging in een concurrerende markt. Na het behalen van organische topposities in Google, het inzetten van slimme, rendabele Google-advertenties en het toepassen van conversie optimalisatie hebben wij de omzet bijna weten te verviervoudigen met 292%! Lees hieronder hoe wij dit hebben aangepakt.

Opdrachtgever

Al meer dan 30 jaar produceert JS Beton vanuit hun eigen betonfabriek betonnen producten voor buiten. Met de webshop richten zij zich op particulieren. Echter was de webwinkel niet goed online vindbaar en is de samenwerking met ons gestart om hier verandering in te brengen.

De uitdaging

JS Beton legde bij ons de doelstelling neer om in een jaar tijd de omzet uit de webshop te verdubbelen. Een webwinkel die technisch goed in elkaar zit, maar waar het ontbrak aan geoptimaliseerde content en een domeinautoriteit waar de strijd met de concurrentie mee aangegaan kon worden. Aan ons de taak om hier een plan van aanpak voor uit te schrijven en direct aan de slag te gaan middels slimme, rendabele online marketing campagnes.

Onze aanpak

Content, linkbuilding & CRO

Om in samenspraak met JS Beton te bepalen op welke zoekwoorden we middels SEO en SEA beter vindbaar wilden worden in Google, hebben we een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Alle relevante zoektermen i.c.m. zoekvolumes zijn in kaart gebracht, waarna er is gekeken waar de grootste kansen in Google liggen om vindbaarheid op te creëren en binnen een jaar de online omzet mee te kunnen verdubbelen.

Vervolgens zijn er rendabele campagnes in Google Ads opgezet en zijn we gestart met SEO. Belangrijke pijlers binnen de zoekmachine optimalisatie van deze case waren het creëren van content, het on-page optimaliseren van de volledige webshop en het uitvoeren van linkbuilding om de domeinautoriteit te verhogen. Zo hebben we op de belangrijkste landingspagina’s geoptimaliseerde teksten geplaatst, is er wekelijks geblogd, zijn er relevante en kwalitatief hoogwaardige backlinks aangelegd en zijn alle on-page SEO-factoren meegenomen in onze werkzaamheden.

Tijdens dit project is er steeds meer data verzameld in Google Analytics en Hotjar. Deze hebben wij geanalyseerd, waaruit een adviesrapport voor de webbouwer is gerold om aanpassingen op de webshop door te voeren om het conversiepercentage te verhogen.

Resultaten

Meer bestellingen
102 %

Mede door SEO en SEA zijn er in een jaar 153% meer bestellingen geplaatst.

Meer omzet
235 %

De online omzet van de webshop is in een jaar gestegen met 292%.

Hogere CR
23 %

D.m.v. conversie optimalisatie is het conversiepercentage gestegen met 77%.

Wil jij ook meer klanten uit online?

Daag ons uit!